Seafood Galore

Sapa suka makan seafood sila angkat keyboard! Ape kaitan seafood dengan keyboard itu aku tak pasti tapi sekali-sekala marathon makan seafood memang best! Lokasi yang diterjah kali ni tak lain dan tak bukan di Pantai Jeram, Kuala Selangor (about an hour's drive from KL). Ini thanks to my bro yang perkenalkan sebab dia keje di Kuala Selangor. Kalau tak, aku pun tak tau kewujudan tempat ni, especially lokasinya yang agak ke dalam - maklumlah tepi laut kan. Seafoodnya memang fresh gitu. 

FYI, ada dua restoran makanan laut yang femes kat Jeram ni iaitu Aroma dan Medan Ikan Bakar Jeram. Dedua pun okay tapi kalau nak lebih selesa, servis cepat, makanan sedap dan harga walaupun sedikit mahal tapi okay, silalah ke Aroma - tak silap aku restoran ni pernah masuk JJCM so tak dapat dinafikan memang tip top tempatnya, lengkap dengan ruang makan yang besar, parking yang luas, tandas serta surau. So far, servisnya still okay walaupun ramai orang, tapi kalau nak lagi cepat, better datang on weekdays la coz tempat ni memang tumpuan ramai pada hujung minggu. In fact, waktu kitorang pegi tu ada 2 bas persiaran yang turunkan penumpang untuk makan di Aroma!

Muka insan-insan yang sedang kelaparan...

Ikan pari bakar - SODAPPPPPP!!

Butter prawns - TERANGKAT BEB!

Ketam masak cili - MAKAN TAK TENGOK KIRI KANAN DAH!

Sotong celup tepung - NEED I SAY MORE??



IMO, memang berbaloi rasanya makanan yang dihidangkan dengan harganya dalam RM 100 gitu termasuk air dan nasi. Itupun kami berusaha keras untuk menghabiskan semua lauk-pauk tu! Terbaiklah Aroma! Will definitely go there again!!

Comments

sob sob.
kat sini...sob sob...huwaaaaa......
nak seafood!!!
Missfasha said…
Need it One fine day!

Popular Posts